Hoy es 20 de abril y se habla de
elecciones europeas
aeropuerto de valencia
manises
PAI San Marcelino
Landco
URBEM
caso erial
eduardo zaplana
cullera
ribera baixa
medicina estética
valència
QUART DE POBLET
VALÈNCIA. El Campus de Burjassot-Paterna acull, per segon any, la Mostra Art públic / universitat pública, que tindrà lloc del 2 al 27 d’octubre. Aquesta iniciativa, que està comissariada per Alba Braza, arriba enguany a la vintena edició i exhibeix obres d’Anaisa Franco, Cristian Gil Gil, Ernesto Casero, Laura Palau, Ainhoa Salas i Guillermo Lechón. La Mostra està organitzada pel Servei d’Informació i Dinamització (Sedi) amb la col·laboració del Vicerectorat de Cultura i Igualtat.
Amb Art públic / universitat pública, la Universitat de València pretén “transformar el campus de Burjassot-Paterna en un espai d’intervenció artística”. Aquesta activitat, que nasqué el curs 1997-1998, incorpora enguany la novetat de “promoure la reflexió sobre el binomi art i ciencia”. La mostra exposa les cinc obres escollides en una convocatòria dirigida a artistes visuals, sense límit d’edat, interessats a crear una obra site specific a la qual es presentaren 56 propostes.
Els projectes, que palesen les possibilitats que ofereix la relació entre la creació artística i la ciència, estan situats en diversos espais del campus. Frustración, d’Anaisa Franco, està localitzada en l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria; l’obra d’Ernesto Casero, titulada For the Birds, està al mur frontal del Museu de Ciències Naturals; Cámara oscura, de Laura Palau, s’ha instal·lat en l’espai contigu a la Cafeteria del campus; l’artista Cristian Gil Gil ha muntat la seua peça, Cau de coneixement, al jardí lateral de la Biblioteca de Ciències; i Ainhoa Sala i Guillermo Lechón exhibeixen Flexivídeo a la Facultat de Física.
El Servei d’Informació i Dinamització (Sedi), amb la col·laboració del Vicerectorat de Cultura i Igualtat, és l’impulsor i gestor d’aquesta proposta d’art públic que “acosta la ciència a la reflexió artística i comporta una aproximació del conceptualisme de l’art contemporani a la metodologia científica”.