X AVISO DE COOKIES: Este sitio web hace uso de cookies con la finalidad de recopilar datos estadísticos anónimos de uso de la web, así como la mejora del funcionamiento y personalización de la experiencia de navegación del usuario. Aceptar Más información
GRUPO PLAZA

l'1 de juliol

La primera òpera seriosa de Rossini tanca la temporada lírica de Les Arts

20/06/2017 - 

VALÈNCIA. El Palau de les Arts Reina Sofía tanca la temporada lírica amb la seua primera incursió en l'òpera seriosa de Gioachino Rossini, 'Tancredi', que s'estrenarà el divendres, 23 de juny, la Sala Principal. A més del dia 23, Les Arts ha programat altres representacions de l'òpera de Rossini els dies 25, 27 i 29 de juny i la seua una última funció l'1 de juliol. 

L'intendent de Les Arts, Davide Livermore, ha presentat aquest títol en conferència de premsa junt amb Roberto Abbado, director musical; EmiliSagi, director d'escena; la mezzosoprano Daniela Barcellona (Tancredi); la soprano Jessica Pratt (Amenaide), el tenor Yijie Shi (Argirio); i el baríton Pietro Spagnoli (Orbazzano). 

El també director artístic del teatre d'òpera ha recordat que es dedicaran les representacions de 'Tancredi' a la memòria d'Alberto Zedda, màxima autoritat en l'obra del compositor de Pesaro, que va exercir, a més, de primer director artístic del Centre Plácido Domingo: "Quin millor homenatge podem retre-li, que oferir un Rossini amb els millors vímens artístics que es poden trobar en el panorama operístic actual, a l'altura del seu Rossini Opera Festival de Pesaro o dels millors teatres del món", ha explicat Livermore. 

Roberto Abbado, per segon any consecutiu, tanca l'oferta de Les Arts amb aquest títol, que compagina amb el concert que dirigirà al Palau de la Música amb la soprano Anna Caterina Antonacci il'Orquestra de la Comunitat Valenciana el dia 30 de juny.

Segons destaca el mestre milanés: "Rossini ha sigut el compositor d'òpera més gran del seu temps, amb gran influència no sols en l'òpera italiana sinó també en la francesa. El més fascinant és el desenvolupament innovador, no hi ha un altre italià que haja impulsat l'òpera cap avant com ell, era com si tinguera un telescopi per a mirar el futur".

Sobre els diferents finals, Roberto Abbado matisa que dels tres que existeixen: Venècia, Ferrara i una versió milanesa amb altres personatges, el final tràgic (Ferrara, març 1813) que es veurà Les Arts, correspon "segons la meua visió a l'ideal de 'Tancredi' que Rossini havia pensat, a més de ser molt innovador perquè en ell la música es va desintegrant per a acabar en silenci".

'Tancredi' és un 'melodrama heroic' en dos actes amb llibret en italià de Gaetano Rossi, que va ser representat per primera vegada en el teatre La Fenice de Venècia el 6 de febrer 1813. El text està basat en la tragèdia 'Tancréde', que va escriure Voltaire en 1759.

Es tracta de la setena posada en escena que EmiliSagi presenta en l'enclavament cultural valencià després de les seues celebrades propostes per a òpera espanyola i sarsuela: 'La Bruja' y 'El rey que rabió'amb dues de Ruperto Chapí; 'Luisa Fernanda', de Moreno Torroba; El dúo de 'La Africana', de Fernández Caballero, 'Katiuska', de Pablo Sorozábal i 'Lucrezia Borgia', de Donizetti.

El muntatge, coproduït per l'Opera de Lausanne i el Teatre Municipal de Santiago de Xile, compta amb escenografia de Daniel Bianco, vestuari de Pepa Ojanguren i il·luminació d'Eduardo BravoEl reputat director d'escena d'Oviedo empra una estètica "inspirada en el principi del segle XX, però amb un tall atemporal" per a "guanyar en credibilitat i donar unaimatge menys encartonada del llibret". 

Daniela Barcellona, veu rossiniana de referència, torna a Les Arts amb un dels seus papers fetitxe, Tancredi, que l'ha acompanyada tota la seua carrera des del seu debut Pesaro en 1999. Es tracta de la seua tercera actuació al centre operístic, després de cantar en la Gala Puccini sota la batuta de Plácido Domingo en 2008, encarnar Didon en 'Les troyens', amb Valery Gergiev, en 2009, i presentar per primera vegada el rol de Amneris en 'Aida' en 2010. Per a mi, Tancredi és un rol molt significatiu, perquè ha sigut el paper que ha fet tota la meua carrera. Quan el vaig debutar sabia que suposava una gran responsabilitat, ja que abans de mi l'havia cantat Lucia Valentini Terrani".

Jessica Pratt interpreta Amenaide, el seu primer paper a València. La soprano, nascuda a Anglaterra però criada a Austràlia, és una de les veus amb major presència en l'escena internacional. Des del seu debut en 2007 com 'Lucia di Lammermoor', el seu nom és imprescindible en les grans produccions de bel cantoa Europa i Estats Units, que l'ha portada a aconseguir nombrosos guardons per tot el món. "Tancredi'-afig Jessica Pratt- va ser la primera òpera de Rossini que vaig veure a Itàlia i també la que em va fer enamorar-me del bel canto. Amenaide és un paper molt interessant tant escènicament com musicalment". 

En l'apartat masculíLes Arts compta amb altres dues figures que també fan la seua primera incursió en el centre operístic valencià: Yijie Shi (Argirio) i Pietro Spagnoli (Orbazzano). El tenor xinés Yijie Shi està en primera línia de l'escena operística després de ser la revelació en el Rossini Opera Festival de 2008 amb el paper de Cavalier Belfiore en 'Il viaggio a Reims'. A pesar de la seua joventut, Yijie Shi comptja amb el reconeixement dels teatres d'òpera més prestigiosos com el Metropolitan de Nova York, l'Òpera de San Francisco, el Théâtre des Champs Élysées de París, la Accademia Nazionale di Santa Cecilia Roma... 

Nascut a Roma, el baríton Pietro Spanogli és un dels intèrprets de referència en el repertori de Donizetti, Mozart i Rossini gràcies a papers com Figaro i Conte Almaviva en 'Le nozze di Figaro'. Tanquen l'elenc de 'Tancredi', l'emergent mezzosoprano Martina Belli (Isaura) i la soprano del Centre Plácido Domingo Rita Marques (Roggiero).



Noticias relacionadas

next

Conecta con nosotros

Valencia Plaza, desde cualquier medio

Suscríbete al boletín VP

Todos los días a primera hora en tu email